2010. május 2., vasárnap

Kina mágneses vonzalma a grandiózus tervekhez

Kína elképzelése: 500km/h-val hasítana át a kontinenseken a vonat: képen látható vonalon! 

Kina grandiózus tervet eszelt ki, amelyel meghökentette az egész világ figyelmét! Minden idők legnagyobb és legkorszerűbb vasútvonalat szeretné kiépíteni nemcsak az országa hatarán belűl, hanem kontinenseken átnyúloan. A terveket összesen 17 országgal ismertette, miszerint 10-15 éven belül össze szeretné kötni nagysebességű mágneses technológiát alkalmazó vasúti vonalakkal Ázsia fővárosain keresztül Európát is, egészen pontosan London belvárosával. A Peking-Londoni több mint 13 000 km távolságot a vonat 2 nap alatt tenné meg, viszont a sebességével (egyes források szerint 540 km/h) versenyre kellne a légi közlekedés hatékonyságával, és mint a környezet védelem szempontja sem hanyagolható, a vonatok egynegyede szennyezést bocsájtana ki mint a repülőgépek sokasága. A beruházás kerülne piszkosúl drágába, viszont onnantól leányálom az utazás!
A terv három vonalat is tartalmazna. Az első nagy valószínűséggel a kínai Kunmingot kötné össze Szingapúrral, Vietnám, Thaiföld, Minamar és Malajzia érintésével. A második Urumcsiból indulna ki és Kazahsztánon és Üzbegisztánon keresztül egészen Németországig terjesztenék ki. A harmadik tervezet szerint egy vonal Kína északkeleti részéről indulna ki és észak felé haladva összekötné Oroszországot és Nyugat-Európát.

A tervezet megvalósításának kulcsa a megfelelő finanszírozás, hiszen képzelni sem lehet, hogy mekkora anyagi forrás szükséges ennek a tervnek a kivitelezésére. Kína eddig is dollárok százmilliárdjait(!) költötte vasútvonalainak belföldi kiterjesztésére, és a jövőben szeretnének egy jóval regionálisabb jellegű, szerteágazó rendszert kiépíteni. Kínai szakértők szerint az új hálózat finanszírozásához azoktól az országoktól kell pénzt szerezni, amelyeken a vonalak keresztülhaladnának,  a kínai vezetés azonban inkább azt szeretné, ha a partnerországok nyersanyaggal fizetnének saját pénzalapok létrehozása helyett. Mianmar például beleegyezett abba, hogy megossza lítiumtartalékait a projekt anyagi finanszírozásáért cserébe. 
Elképesztő  gyorsasággal fejlődik a távolkeleti ország, egyre gyakrabban mega-giaga terveket valósít meg. Az idei Shanghai Expo 2010 például kétszer több pénzt kapott a megvalósításhoz, mint maga a 2008-as pekingi olimpia. A Romániai autopálya politika tanúlhatna a kinai infrastruktúrák bővülési tendenciáiból, ahol pár év alatt 1900 km autópályát építettek meg és egy évvel a tervezett előt végeztek a Pekinget Shanghai-al összegötő úgyn. maglev vasútvonal kiépítésével. Bár kommunizmus alatt müködik az ország, a mostani gazdasági válság alatt is ritkaságba menő számadattal rendelkezik a növekedést illetően. Míg az európai unió országai és a többi angol-szász amerikai fejlett országok a recesszióban heverésztek, Kína 6%-os államdó fejlődést produkált a világ válság mélypontján is.
Kína a JÖVŐ új szuperhatalma szeretne lenni a világon, térgyelni fog előtte a lehetőségek földje is, Amerika. Hatalmának bizonyítéka, hogy nincs szüksége pénzre a fantáziájainak megvalósításához, egy szép napon a londoni utazó vasúton megy Pekingbe, Párizson, Berlinen, Varsón, Moszkván, Yekaterinburgon, Irkutskon, Ulánbatoron keresztül, élvezve a sebességet, és a tájat és közben szinte semmivel nem károsítja a környezetet! Ami az egyik legnyomósabb indoka a terv megvalósításában.
Azoktól az országoktól amelyeken végig szalad a vonat nyersanyagokat kér, ami bíztosítani fogja a további gazdasági virágzását! Ezzel egyben a dél- és közép-ázsiai fejletlen régió országait csatlósává teszi beleértve Oroszországot is, amlyek hihetetlen nagy erőforásokkal bírnak, csak fejletlenségük gátolja a felhasználásukat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése